Straatje keren voor gevorderden!

25 juni 2012 - Sicamous, Canada

Na ontbijt vertrokken we naar Revelstoke . Onderweg viel het ons op dat niet  alleen het waterpeil van de meren/riviertjes erg hoog was, maar dat er  ook veel land ondergelopen was. Hele straten/huizen stonden  onder water. Het landschap was glooiend in het begin met bergmeren, daarna werd het landschap wat rotsachtiger. De reis liep gesmeerd totdat we echt door brede modderstroken reden, de weg was duidelijk overstroomd geweest. Ongeveer tien kilometer verderop stonden de auto’s voor ons stil en kwam een wegwerkster (!)naar ons toe: de weg was geblokkeerd en we moesten terug. Keren dus met een camper van 29 voet. Dennis achter het stuur en als volleerd chauffeur keerde hij de auto!!! Aangeraden werd via  de radio de laatste ontwikkelingen te volgen en de benzinestations binnen te lopen voor info. En dat hebben we dan ook maar gedaan.

Een andere weg naar Revelstoke is er niet, dus daar zijn we dan ook niet aangekomen.  We staan nu, een ervaring rijker, op Cedars Campground, zo’n twaalf kilometer vanaf  Sicamous. Een hele mooie rustige camping met veel eekhoorntjes en veel ruimte om ons heen. Onderweg  naar de campground hadden we  toch even gebeld of er plek was voor ons huisje op wielen: als hij maar niet vol is! Aangekomen bleken we de eerste toerist te zijn, het zwembad (binnen)  met jaccuzi werd speciaal voor ons geopend (zo voelt een privé zwembad dus).  De weg is, gelukkig rond drie uur weer open gegaan voor verkeer.

Vandaag (dinsdag, de 26e) vroeg opgestaan (6 uur) en in een record tempo waren we klaar om op weg te gaan.  Zou de weg goed begaanbaar zijn? Staan we straks in de file?  Onderweg  veel puin langs de weg zien liggen, de weg was net geasfalteerd en we zagen heel veel stukken ondergelopen land.  Ze hebben volgens ons dag en nacht gewerkt om de weg begaanbaar te maken. Maar we  konden gelukkig weer verder. Wat is de natuur dan machtig! In Revelstoke de boodschappen gedaan en rond 9 uur reden we weer verder. De weg ging door Mount Revelstoke National Park en door Glacier NP.  Een gebied met hier en daar gletsjers en prachtige vergezichten. We hebben een plekje gevonden aan een woest stomende rivier in Golden.