Op weg naar Banff.

27 juni 2012 - Banff, Canada

Gister heerlijk gegeten in restaurant  Eleven 22 in het dorp Golden. De heren een sappige entrecote en Tanja en ik een verse zalm met een wijntje uit Britisch Columbia. ’s Avonds langs de rivier teruggelopen en na het douchen richting bed. Een heerlijke ruime camping met een trein die af en toe langs dendert. Na een heerlijke nacht vertrokken we richting Banff.  Eerst door Yoho NP via Emerald Lake, waar het enorm koud was. Een muts en handschoenen waren wel lekker geweest.  Later gestopt bij National Bridge, waar we prachtige foto’s gemaakt hebben. De rivier heeft door zijn kracht een doorgang gecreëerd, waardoor deze brug ontstond. Richting camping gereden en  bij diverse uitzichtpunten kunnen stoppen. Dat kon tot dusver niet dus genoten we er extra van. Eerst ons gemeld Tunnel Mountain Village 1, de rv neergezet en geluncht met broodjes van de verse bakker. Daar hadden we ook Tanja’s favoriete Cinnamon Bun gekocht, smaakte heerlijk bij de koffie vanochtend. Vanaf de camping naar het dorp Banff gereden en lekker de toerist uitgehangen. Nu 18.30 wordt een heerlijke risotto gemaakt die we straks gaan eten. Er moet nu tafel gedekt worden dus ik ruim de laptop op.