Na de camper, komt zonneschijn en regen

23 juni 2012 - Harrison Hot Springs, Canada

Vandaag was het zo ver, we mochten ons 'huis' voor de komende 4 weken ophalen. Om niet zo stipt half 9, stond de taxichauffeur voor de deur van het hotel (hij was overigens te vroeg, niet te laat). Hij bracht ons naar Travelland RV in Langley. Daar werden we eerst door wat formele zaken heen gepraat, waarna 'Peter' ons naar de RV bracht, die meteen aan alle verwachtingen voldeed. Hij is groot, enorm, en grandioos.

Na alle uitleg over voetremmen (i.p.v. handremmen), waterreservoirs en sanidumps, kunnen we de koffers uitpakken en op naar de supermarkt. De Walmart, voor allemaal een oude bekende, waar de eerste grote inkopen worden gedaan op het gebied van food en non-food. Daarna vervolgen we de weg naar Harrison Hot Springs. Onderweg wordt het landschap al steeds mooier, en na een klein uurtje komen we aan op een klein en zonnig RV-terrein.

Na een half uurtje zon begint het echter te regenen en al gauw barst onweer los. We vermaken ons daarom met scrabble. Als het droog wordt besluiten we te gaan eten bij het lokale grill-restaurant, dat meer weg heeft van een sportkantine dan van een restaurant. Locals zitten te kaarten en alle 8 de tv's staan aan. Het eten is echter allesbehalve sportkantine-achtig en is overheerlijk. Iedereen geniet van bijzondere hamburgers (bijv. met champignonnensaus), behalve Wouter die voor ribbetjes gaat. Alles wordt geserveerd met handgemaakte friet. De opmerking "soms is het een nadeel als je niet twee avonden op dezelfde plek blijft" passeert en overvol keren we terug naar de camping waar we vroeg in bed duiken.