Vancouver Island

11 juli 2012 - Courtenay, Canada

Vanochtend vanaf Port Hardy richting Courtenay. Onderweg gestopt bij Telegraph Cove, een schilderachtig dorpje met huizen op palen (tegen overstromingen 's winters). Een prima plek om walvissen te spotten en te vissen. Voor onze neus werd een zalm schoongemaakt van zo'n 15 pond. Tanja, Wouter en Dennis stonden er met de neus bovenop en hoorden dat hij de vorige keer een zalm gevangen had van 30 pond. Via higway 19 verder gereden over een mooie bergachtige weg. Wat is het hier toch groen! Op deze bergen ook sneeuw op de toppen. Het laatste stuk langs de kust gereden.Rotsen en geen zandstrand. Op weg naar de camping die we uit de gids hadden uitgekozen. Onderweg zagen we dat veel campings al vol zaten, maar deze, de sealbay, heeft veel ruimte. Hij ligt dan ook wat verder van de weg af. Het is een pracht camping. De eigenaar had het erover dat er vanaf de campingstoel wild te zien is. Een specht gehoord en nog geen beren. Toen we langs de kustweg reden zagen we in de voortuin een hertje water drinken uit een watertje. Hij kwispelde en dat doen wij ook: 21.45 en nog steeds buiten in een shirtje. Morgen weer wifi, dus tot morgen!

1. Janny:
    12 juli 2012
    Hartelijk dank voor de felicitatiekaart! Erg lief, hoor. Wij volgen jullie avonturen, indrukwekkend die natuur. Prachtige foto's, vooral die van die zwarte beren o.a.