Naar de Pacific Oceaan.

13 juli 2012 - Courtenay, Canada

Van Courtenay naar Ucluelet aan de Stille Oceaan. De scenic route vanaf Qualicum Beach naar Ucluelet, een prachtige weg met veel hoogteverschillen, scherpe bochten en mooie uitzichtspunten. Een weg dwars door Vancouver Island die 1,5 uur duurt. Met de camper dus een knap staaltje werk om over deze bergpas heen te komen. Maar aangezien hier ook vrachtwagens met boomstammen over reden, was dit zeer goed mogelijk. Dennis had deze taak op zich genomen en nam de bochten met flinke snelheid waardoor de camper tot het uiterste werd gedreven. Deze vakantie hadden we nog niet zo'n mooie weg gezien.

Aangekomen op camping Ucluelet Campground scheen het zonnetje ons tegemoet: eindelijk zon! Dennis parkeerde de camper in op een mooie plek met een mooi uitzicht op de haven. Daar eenmaal in het zonnetje zittende maakten we plannen voor de walvissafari voor de volgende morgen. Na ons kampvuur, waar we ons worstje, broodje (met behulp van zelfgemaakt 'arbeitsintensief' deeg), champignonnetje en paprika roosterden, was het tijd om naar bed te gaan.