Icefield Parkway.

1 juli 2012 - Icefields Parkway, Canada

Vanochtend 9 uur vertrokken we, nadat we alles hadden gevuld en geleegd in de camper, door de Rocky Mountains via de Icefield Parkway richting Jasper. Een rit van 230 kilometer. Ons doel van vandaag was in ieder geval de Athabasca Icefields te bezoeken en dat is gelukt. Onderweg veel uitzichtpunten en watervallen kunnen bekijken. Langs de weg was ook voldoende te zien, ze noemen het dan ook “the most scenic highway in the world”. Van gletsjers tot bergketens, van zwarte beren (de teller staat op 7) tot berggeitjes en hertjes. Het blijft alleen vreemd een beer de “snelweg” over te zien steken en dat de auto’s dus midden op de snelweg stil staan en dat is niet alleen maar om de beer ruimte te geven. En dan het uitzicht niet te vergeten, zo vreselijk mooi. De excursie naar de Athebasca Icefields was super. De Athabasca Falls groots, letterlijk! Na een lange dag kwamen we laat op de campground aan en gaan vanavond vuurwerk kijken in Jasper, als we straks met camper de campground weer op kunnen.